logo
Malaysia's Best News App
...
Mingguan Wanita
Mingguan Wanita
Mingguan Wanita
1h
Pernah Tegur Isteri Gedempol, Suami Menyesal Tengok Carian Terakhir Arwah
Sewaktu isteri masih ada hargailah kehadirannya, biar pun bentuk tubuh isteri tak lagi ‘selim melim’ seperti dulu. Jangan bila dah tiada, baru suami menyesal mahu meminta maaf.Perkongsian kisah menyayat hati ini, diceritakan semula oleh penulis ini, Eddie Dieanna. Sebenarnya, dia juga berasa hib
1 Views
Mingguan Wanita
1h
Cara Buat PAJERI NENAS Sedap, Kuah Pekat Likat Kesukaan Arwah Abah!
Pajeri Nenas memang lebih sedap bila kuahnya pekat dan likat. Sebagai anak, bila berkesempatan masaklah untuk mak ayah tersayang. Ini kerana ia akan menjadi kenangan manis bila mereka telah tiada dan menemui pencipta. Masakan seperti Pajeri Nenas ini antara menu kegemaran orang lama, kesukaan ramai
1 Views
Mingguan Wanita
5h
“Memang Makin Ramai Anak, Makin Susah Nak Kurus Ya?” Usia 40, Mencabar Sungguh Yatt Hamzah Nak Kurus!  
“Memang makin ramai anak, makin susah nak kurus ya?” begitulah luahan dari ibu kepada lima cahaya mata, Yatt Hamzah.Pelakon wanita yang baru sahaja habis berpantang selepas melahirkan bayi kelima pada Julai lalu mengakui semakin meningkat usia semakin susah untuk turunkan berat badan.“Memang M
8 Views
Mingguan Wanita
14h
Anak Ekzema, Jangan Takut Beri Makan Telur, Pilihlah Telur Warna Oren Untuk Khasiatnya
Anak-anak kalu diberi makan telur memang suka sangat. Tapi tak kurang juga yang alahan dengan telur. Timbul gatal-gatal dan sebagainya.Perasan tak, bila kita beli telur, bila dipecahkan ada yang berwarna oren dan kuning pudar. Kadang-kadang mak mesti terfikir apa beza warna telur ini. Asasnya ia tet
3 Views
Mingguan Wanita
15h
Wanita Ini Kongsi Cara ‘Gemukkan’, Suburkan Tanaman Tanpa Baja & Semburan Serangga Organik
Seronoknya bila mak-mak yang suka bercucuk tanam melihat pokok hidup subur dan membesar. Lebih-lebih lagi, kalau suburkan tanaman tanpa baja. Macam mana pula tu?Rupanya, ada cara yang boleh bantu mak-mak yang suka menanam di rumah tanpa baja, hanya guna bahan organik saja. Ini pun sudah cukup untuk
9 Views
Mingguan Wanita
18h
Guna Kapas & Kain Buruk Ganti Cocopeat, Tak Kotorkan Tangan Tanaman Elok Subur!
Rupanya bil guna kapas dan kain buruk bagi menggantikan ‘Cocopeat’ ia lebih mudah sebab tak kotorkan tangan malah tanaman kekal lembap dan elok subur!Bukan apa, bagi mak-mak yang suka bercucuk tanam tapi tiada kawasan atau tanah di rumah boleh cuba kaedah hidroponik yang menggunakan air. Namun d
4 Views
Mingguan Wanita
18h
Tinggal Sehelai Sepinggang, Tangisan Kanak-Kanak Tiga Tahun Selamatkan Nyawa Lima Beranak
Tinggal sehelai sepinggang, tangisan kanak-kanak tiga tahun telah selamatkan nyawa lima beranak daripada kebakaran.Panjang umur lima beranak ini apabila rumah mereka musnah terbakar hampir 70 peratus semalam.Tangisan Kanak-Kanak Tiga TahunSuara tangisan kanak-kanak berusia tiga tahun menyelamatkan n
22 Views
Mingguan Wanita
19h
Emosi Manusia Amatlah Fragile, Ingatlah Kita Berpotensi Datangkan Trauma Dengan Kata-Kata, Tindakan
Dalam keadaan sekarang, emosi manusia amatlah fragile, ingatlah kita berpotensi datangkan trauma dengan kata-kata dan tindakan tanpa disedari.Ternyata sebelum berkata-kata atau bertindak, mak ayah tidak mampu berfikir secara rasional apatah lagi dalam keadaan marah. Situasi ini sebenarnya memberi im
1 Views
Mingguan Wanita
1d
Guna Lemon, Madu & Cengkih, IKHTIAR Berkesan Sembuhkan Batuk, Hidung Tersumbat!
Guna lemon, madu dan cengkih rupanya ikhtiar berkesan untuk sembuhkan batuk dan hidung tersumbat. Bukan apa peritnya bila batuk-batuk, selsema malah hidung pula tersumbat. Sesak rasa didada, pernafasan jadi tidak lancar dan anak tekak pun sakit membengkak akibat kerap batuk.Jika dah cuba macam-macam
1 Views
Mingguan Wanita
1d
Hidung Tersumbat, Batuk Berkesan Sembuh IKHTIAR Guna Lemon, Madu & Cengkih!
Peritnya bila batuk-batuk, selsema malah hidung pula tersumbat. Sesak rasa didada, pernafasan jadi tidak lancar dan anak tekak pun sakit membengkak akibat kerap batuk. Jika dah cuba macam-macam cara tak berkesan, boleh cuba petua alternatif dan ikhtiar semulajadi untuk legakan batuk dan hidung tersu
5 Views
Mingguan Wanita
1d
Sokong Minat Isteri Memancing, Suami Rela Ikut Berkelah Tepi Bendang
Bukan semua suami gemar memancing ya. Ada lelaki yang memang tak begitu minat memancing. Macam BroOhsem, Akhtar Syamir ini. Demi memenuhi minat isteri memancing, rela dia turutkan berkelah di tepi sawah bendang.Pergerakan rentas negeri yang masih belum dibuka, cuma rentas daerah saja dibenarkan keti
1 Views
1 Shares
Mingguan Wanita
1d
Ramlah Ram Pinta Doa Kesembuhan Ibu, Adik Positif Covid-19 “Risaukan Keadaan Mak, Umur Sudah 80 Tahun”
Ramlah Ram pinta doa kesembuhan ibu, adik Positif Covid-19. Hati anak mana yang tidak keruan apabila mengetahui ibu nun jauh di kampung kini dijangkiti wabak Covid-19.Begitulah yang menjadi kerisauan penyanyi evergreen, Ramlah Ram, 56 mengesahkan ibu dan adiknya positif Covid-19.Ramlah Ram Pinta Doa
reaction1
1
27 Views
1 Comments
Mingguan Wanita
1d
Suami, Jadilah Orang ‘Mengenang Budi’ Sebab Jiwa Isteri Tak Sanggup Lihat Pasangannya ‘Sesak’
Bila hidup berumahtangga, tentulah ingin susah senang bersama. Tak kira apa jua keadaan. Lebih-lebih lagi, tentunya isteri tak sanggup melihat suami yang menanggung beban seorang diri.Isteri sebagai tulang belakang suami tentunya akan sentiasa berada di sisi dan sedia memberi pertolongan dan sanggup
4 Views
1 Shares
Mingguan Wanita
1d
Berpada-pada Tayang Kebahagiaan, Agar Tak Terkena Pandangan ‘Ain’
Wanita ini, Cik Puan Ammy (CPA) berkongsi pesanan agar berpada-pada lah dalam berkongsi kebahagiaan. Bimbang dikhuatiri terkena pandangan mata jahat atau lebih dikenali sebagai penyakit ‘ain’ ini.Ianya bukan saja terjadi, sama ada berkongsi di media sosial semata. Kadangkala, boleh saja berlaku
7 Views
Mingguan Wanita
1d
Besi Dalam Rekaan ‘BANGLE’ Emas, Wanita Perlu Ambil Tahu Sebelum Beli!
Barang kemas merupakan antara barangan perhiasan kegemaran ramai wanita. Waktu emas tengah murah, ramai yang merebut peluang untuk menambah aksesori barangan kemas. Namun demikian dalam keterujaan untuk beli barangan kemas, ada baiknya kenal pasti jenis-jenis aksesori yang ingin dibeli. Baik yang je
3 Views
Mingguan Wanita
1d
Tip Bersihkan Periuk Hangit @ Berkerak, Guna 2 Bahan Saja, Kembali Bersih!
Risiko bila memasak, kalau leka sedikit, mahunya berkerak bahagian bawah. Ini belum lagi kalau makanan yang kerap di panaskan dalam periuk yang sama. Satu kerja pula nak bersihkan sampai boleh lenguh tangan nak menyental.Ada sestengah mak-mak, tak sanggup nak cuci periuk berkerak, akhirnya akan buan
15 Views
Mingguan Wanita
1d
Kasih Seorang Mak, Di Hari Perkahwinan Pun Sempat Ingatkan Anak, “Rumah Mesti Bersih”
Kasih seorang mak, di hari perkahwinan pun sempat ingatkan anak, “rumah mesti bersih”. Biarpun anaknya sudah meningkat dewasa dan sudah berkahwin, kasih sayang seorang tidak akan pernah kurang.Malahan setiap kata-kata atau nasihat daripada seorang ibu penuh bermakna. Apatah lagi tatkala melepask
3 Views
Mingguan Wanita
1d
“Lebih Sebulan Menahan Sakit Sampai Tak Tidur. Akhirnya Saya Mengalah.” – Elyana
“Lebih sebulan menahan sakit sampai tak tidur. Akhirnya saya mengalah.” luah Elyana di akaun Instagram.Lebih Sebulan Menahan Sakit Sampai Tak TidurKongsi Elyana,Lebih sebulan menahan sakit sampai tak tidur. Akhirnya saya mengalah.Hari ini masuk pain killer,steroid dan ambil darah.Covid test mema
34 Views
Mingguan Wanita
1d
Ayda Jebat & Nabil Mahir Timang Cahaya Mata Perempuan “Alhamdulillah Semuanya Berjalan Lancar”
Ayda Jebat dan Nabil Mahir timang cahaya mata perempuan. Perkhabaran ini cukup menggembirakan buat pasangan popular Ayda Jebat dan suaminya Nabil Mahir apabila kini sudah bergelar ibu dan bapa.Ayda Jebat & Nabil Mahir Timang Cahaya Mata PerempuanKhabarnya Ayda dan anak sulungnya itu kini dalam keada
23 Views
Mingguan Wanita
2d
Resipi Nasi Lemak Kuning Arwah Mak, Bungkus Surat Khabar Makan Rasa Macam Dekat Kampung!
Nasi Lemak Kuning atau turut dikenali dengan nama Nasi Lemak Kedah cukup dikenali di negeri-negeri bahagian utara. Uniknya Nasi lemak ini tak letak santan, namun dimasukkan dengan sedikit serbuk kunyit. Bila makan Nasi Lemak dalam bungkusan surat khabar lama macam ni memang mengimbau nostalgia macam
8 Views